Jeg er sikkert ikke den eneste, der i mange år har ledt efter en gadget, der på en nem og overskuelig måde kan afspille backups af DVD film og videoer fra nettet. Der har været mange bud på det rigtige, men der har altid været et eller andet der ikke fungerede optimalt. Senest har jeg forsøgt med min PS3, uden den helt store succes.
Måske er svaret her nu med Boxee Box…

Den kan streame video og musik fra hjemmenetværket, fra youtube, tale med Twitter, Facebook og køre en lang række applikationer. På sigt kan vi håbe på, at den giver mulighed for at streame film og tv-serier, som man kan på Boxee i USA. Og tænk, hvis man kunne afspille DR’s netTV. Det ville ikke være dumt.
Deres service blev først lanceret som et program, der kunne installeres på en PC med et lækkert og nemt brugerinterface – men kabler fra PC’en og styring med mus og tastatur er bare ikke godt nok. Med boksen, der snart kan købes, sættes den direkte til TV’et med HDMI og springer PC’en over – og så styres den nemt med en lækker, enkel fjernbetjening med fuldt tastatur på bagsiden.
Jeg indrømmer, at designet ikke lige passer ind i det gængse stereo rack, men mon ikke det går. Hvis man ikke synes den passer ind, kan man overveje at købe en Apple TV og hacke den til at køre Boxee. Det kan jeg ikke helt lade være med at overveje, men måske skal vi lige se, om den skæve boks kan de de lover….
Indtil da må jeg nøjes med min Squeezebox Classic, der dog gør et forrygende arbejde med at streame musik fra serveren i kælderen.
[…] før jul besluttede jeg mig endeligt for at jeg ville investere i en D-Link Boxee Box, som jeg også tidligere har savlet over her på siden. Boxee Box er en medieafspiller, der dels let og elegant afspiller lokalt videoindhold på […]
[…] kom den! Boxee Box er landet';tweetcount_cnt=0;Jeg har gennem længere tid fablet om Boxee Boxen. Allerede da den blev lanceret sidste år, var jeg ret sikker på, at det her for mig var den ideelle boks til at få mit indhold fra […]