Kan man mon få et svar fra DSB?

Jeg har flere gange skrevet om min frustration over, at DSB efter omlægningen af deres takstsystem ikke længere understøtter, at man automatisk kan få fornyet sit periodekort i deres app til smartphones. Det er jeg stadig væk meget utilfreds med, men jeg er efterhånden kølet ned i et naturligt leje.

Jeg har dog erfaret, at DSB’s app til mobilt periodekort ikke engang formår at give mig en notifikation, når det er på tide, at kortet skal fornys. Og det på trods af, at der rent faktisk findes en funktion til netop dette i appen. Og det giver jo potentielt nogen udfordringer, når man faktisk selv skal huske, hvornår kortet skal fornys. Noget jeg selv typisk husker, når kontrollørerne stiger på S-toget…

Jeg har klikket af DSB. Så påmind mig dog!!

Jeg har klikket af DSB. Så påmind mig dog!!

 Jeg har forsøgt at få svar fra DSB på, hvorfor det ikke virker. Men de er i helt ekstrem  svære at danse med i dette spørgsmål.

Jeg har i første omgang skrevet til deres normalt meget hjælpsomme og servicemindede twitter-support. De henviste mig til den tekniske afdeling, som jeg skulle kontakte via kontaktformularen på dsb.dk – så langt så godt.

Jeg sendte en mail den 23. marts, hvor jeg dels brokkede mig endnu en gang over den manglende automatiske fornyelse og dels spurgte til, hvorfor jeg ikke modtager påmindelser. Jeg fik med det samme et autosvar, hvor de skriver, at deres svartid pt. er fem hverdage. Men heldigvis er jeg et meget tålmodigt menneske.

Den 5. april – ni hverdage senere – modtager jeg svar fra DSB’s “sagsbehandler” Linda. Men der er flere ting, der indikerer, at Linda ikke har læst min mail specielt grundigt. Dels indledes mailen “Kære Andreas Fensberg”. Linda har altså 4 ud af 8 forkerte bogstaver i mit efternavn. Derudover svarer Linda kun på min kritik vedr. den automatiske fornyelse. Hun ignorerer helt mit spørgsmål om, hvorfor jeg ikke får påmindelser i app’en, når mit periodekort er ved at udløbe.

Jeg svarer på e-mailen samme dag, og bemærker, at de ikke har svaret på mit spørgsmål om påmindelser. Jeg modtager endnu et autosvar, om en sagsbehandlingstid på 5 hverdage. På trods af påsken, er der nu gået ti hverdage…

I dag svarede jeg så DSB’s twitter-kundeservice:

De beder mig endnu engang kontakte den tekniske afdeling. Puha da, jeg bliver træt….

Nu har jeg så endnu en gang skrevet via kontaktformularen på dsb.dk. Og jeg har henvist til dette indlæg og korrespondancen på twitter. Hvis de overholder deres egen prognose på fem arbejdsdages svartid, så vil jeg modtage et svar over én måned (23 hverdage) efter, at jeg henvendte mig første gang. Jeg har i den periode allerede glemt en enkelt fornyelse, som jeg med nød og næppe fik gennemført, inden kontrolløren kom hen i min ende af toget.

Så måske, skal vi bare acceptere, at DSB ikke kan finde ud af at programmere notifikationer, der virker. Og at de ikke kan finde ud af at svare på henvendelser. Og at de ikke kan finde ud af folks navne….

Jeg vil i øvrigt endnu engang tilkendegive overfor DSB, at mine henvendelser meget gerne må publiceres i Ud & Se. Jeg er sikker på, at alle danske pendlere vil nyde min kritik. Eller….

About Andreas

Jeg ejer denne side!! Men du må gerne være med. Bare giv den gas!!